Cestování

Rakousko-Medvědí soutěska

18. ledna 2018 v 18:38 | Liška
Bylo to už dlouho,co jsem naposledy překročila hranice Česka.

Medvědí soutěska se nachází ve Štýrsku a provádí návštěvníky,pomocí lávek a žebříků,soustavou vodopádů.V tuto dobu je vše podkresleno nádherným podzimním tonem.Takže kouzlo nespočtu vodopádů je podtrženo poklidnými barvami a příjemným počasím.

Ovšem pokud nepatříte ke zdatnějším výletníkům a nepodstupujete pravidelné tůry,bude pro vás stezka pravděpodobně opravdu výživnou fyzickou zkouškou.Je totiž jednosměrná,takže ji musíte zdolat ať chcete nebo ne.A už jen cesta k ní je výbornou zatěžkávající zkouškou.
Potom Vás čeká přes 160 žebříků a lávek,sem tam nějaká kratší stezka.A stoupání po nich je často velmi prudké.Nevýhodou je tempo,které jsem musela občas nahodit,protože ne každý turista stezku bere jako zážitkovou trasu.Navštěvují ji i velmi zdatní turisté a podle všeho chtějí být na vrcholu rychle.A protože je stezka velice úzká,nejde je hned pustit před sebe.Takže na Vás buď netrpělivě zírají,jak fotíte a kocháte se výhledy,nebo na Vás nervozně brebentí (němčinou) a Vy je chtě nechtě musíte nějakým způsobem pustit před sebe,nebo pokračovat dál.To pro mě bylo celkem výrazné minus.
Jinak příroda,vodopády,pastviny a horské klima,bylo neskutečně nádherné.Hory jsou pro mě velkým lákadlem a užít si alespoň jeden den mezi obrovskými skalisky a stromy bylo nepopsatelně krásné.

Cestu zpět jsem si zvolila jednodušší.Jednak mě tlačil čas a také jsem chtěla vidět krávy :)) No jo,nikdy jsem je neviděla jinak než přes okno auta,nebo autobusu.A tady jsou skoro všude,se zvonci kolem krků a Vy je můžete pozorovat pěkně zblízka.Také tu jsou často ovce a koně.Z divokých zvířat jsem viděla pouze černou veverku.Ale to se na tak rušných místech dá čekat.Na konci cesty na mě čekalo nádherné jezero a pár obchodů,které byly ale bohužel všechny zavřené.Mohla jsem si tak alespoň vychutnat vodu a krásné horské vrcholy.A opět stádo krav :)

Šumava

9. ledna 2018 v 10:10 | Liška
Splnila jsem si sen a prošla si Stezku korunami stromů.Nezapomenutelný zážitek!Cítila jsem se jako bych stoupala až k nebi.Výhledy naprosto impozantní.

Miluji pobyt v lese.Několikrát jsem se po cestě prošla mimo trasu a okusila jaké to je jít po vrstvách jehličí a mechu.
Odcházela jsem okouzlená a krásně povznešená.
Hory mě nabíjí energií a lákají mě k dalšímu objevování.Mají v sobě cosi tajuplného,co mě nutí k myšlenkám bloudění po lesích a tomu nenaplněnému pocitu svobody.
Ubytovala jsem se s polu s kamarádkami v kemu u Lipenské přehrady.Myslím že jsem zvolily dobře.Místo to bylo příjemné,po večerech hrála živá hudba,i ohňostroj jsme viděli ♥

Slovensko-Choceňské vrchy

9. prosince 2017 v 20:33 | Liška
Moje,zatím,poslední cesta za hranice byla na Slovensko.Nikdy jsem totiž nenavštívila žádného z naších sousedů.Pokud tedy nepočítám průjezd Německem a Rakouskem.

Zalíbila se mi největší vodní nádrž Slovenska a tak moje cesta o prázdninách,minulého roku,směřovala právě tam.
Navštívila jsem překrásný Liptovský Mikuláš a poznala pár míst okolo.
Nejednalo se o dlouhou návštěvu.Ale i tak to stálo za to.
Jestli se někdy ještě vypravím do Tater,tak tentokrát do těch Vysokých.
Můj nejvtipnější zážitek byl,když jsem zjistila,že rozumím lépe jídelnímu lístku v angličtině než ve slovenštině :D

Holandsko-poznávací zájezd

3. prosince 2017 v 8:56 | Liška
Nejúžasnější z míst,která jsem zatím navštívila.Plno květin,nádherných a poklidných míst a v neposlední řadě spousta příjemných lidí.

Holandsko je celosvětově známé díky květinovým trhům.A také díky své poloze,která se zde měří nikoli jako metry nad mořem,ale metry pod mořem.Vyhlášené jsou také zdejší kozí a ovčí sýry.

Celá země je plná pastvin,závlahových kanálů a poklidné atmosféry.Dokonce i ve městě.
Užili jsme si větrné mlýny v Zaanse Schans,květinové zahrady Keukenhof a také spoustu míst v Amsterdamu.Plavili jsme se grachty,odpočívali ve Vondel parku,užili si spoustu zábavy v Heineken Expirience.

Věřím že se jednou do Holandska vrátím.Amsterdam na mě působil velice příjemně,klidně a přátelsky.Každý se tu na Vás usmívá,pomůže,poradí.Navíc je tu ještě spousta míst,která bych chtěla navštívit!

Chorvatsko-letní dovolená

28. listopadu 2017 v 11:13 | Liška
Může se zdát,že v Chorvatsku byl snad každý čech.Někteří tam jezdí každé prázdniny.Já jsem ještě do roku 2015 o Chorvatsku mohla jedině snít.Navštívila jsem sice jiné země u Středozemního moře.Ale i tak mě fascinovala ta křišťálová voda,která na mnoha místech Chorvatska je.A také jejich překrásné památky.

Poštěstilo se mi a o prázdninách jsme s kamarádkou vyrazily až úplně do dolní části k ostrovu Korčula.Nemohla jsem se dočkat,až se tam podíváme.A až okusím moře,pizzu s mořskými plody a víno.
No mé nadšení opadlo hned druhý den,kdy jsem se spálila.Za dalších pár dní mě vypadla čerstvě střelená náušnice.A já idiot si ji cvakla zpátky.Do ještě nezahojeného vpichu...Uhnala jsem si otravu krve.
Po zbytek dovolené jsem si ránu čistila vodkou a přežívala na Ibalginech.Ucho mě čím dál víc otékalo a bolelo.Kolem se začaly tvořit uzliny,všude po krku.Nemohla jsem pořádně natočit hlavu a sklonit ji.

Nebyla to sice ideální dovolená,ale snažila jsem si užívat nová místa jak jen to šlo.Navštívila jsem Korčulu,vychutnávala si pizzu s mořskými plody a i popíjela po večerech víno.